ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом від 03.09.2021 № 54-од
Директор ЗДО№6 «Сонечко»
Людмила АФОНІНА
Положення
про внутрішню систему забезпечення якості освіти
закладу дошкільної освіти № 6 «Сонечко» загального розвитку
Ужгородської міської ради
СХВАЛЕНО
педагогічною радою
(протокол № 1 від 30.08.2021 р.)
м.Ужгород
I. Загальні положення
1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (далі – ВСЗЯО) закладу дошкільної освіти № 6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області (далі – ЗДО №6 «Сонечко») розроблено відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», нормативно-правових актів, направлених на реалізацію Концепції Нової української школи, Базового компоненту дошкільної освіти.
1.2. Педагогічна рада як колегіальний орган управління ЗДО №6 «Сонечко» формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності (ст. 20 Закону України «Про дошкільну освіту»).
1.3. Положення поширюється на всіх працівників ЗДО №6 «Сонечко», які здійснюють професійну діяльність відповідно до трудових договорів, зокрема на працівників, які працюють за сумісництвом.
1.4. Термін дії Положення необмежений. Положення діє до затвердження нового.
1.5. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – ВСЗЯО) забезпечує директор ЗДО №6 «Сонечко» в межах наданих йому повноважень.
1.6. Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносить директор за згодою педагогічної ради ЗДО №6 «Сонечко».
1.7. Критерії ефективності ВСЗЯО:
1.8. Компоненти ВСЗЯО:
ІІ. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти
2.1. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – Політика) визначає мету й завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується.
2.2. Мета Політики ВСЗЯО:
2.3. Завдання Політики ВСЗЯО:
2.4. Принципи Політики ВСЗЯО:
ІІІ. Організаційно-функціональна структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти
3.1. Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО – це суб'єкти, які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: адміністрація закладу; тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, групи моніторингу); педагогічна рада.
3.1.1. Адміністрація закладу дошкільної освіти:
формує блок локальних актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу дошкільної освіти і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення педагогічною радою, керівник затверджує і контролює їх виконання;
готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у ЗДО №6 «Сонечко», бере участь у заходах щодо змісту пропозицій;
організовує проведення у ЗДО №6 «Сонечко» контрольно-оцінних процедур;
забезпечує умови для підготовки педагогів ЗДО №6 «Сонечко», батьків або інших законних представників дітей, громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;
організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробку (аналіз), зберігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні ЗДО №6 «Сонечко»;
формує інформаційно-аналітичмі матеріали за результатами оцінки якості освіти та надає інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління (педагогічна рада, загальні збори колективу тощо);
ухвалює управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО.
3.1.2. Тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, група моніторингу):
3.1.3. Педагогічна рада:
IV. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності
4.1. Процедурами ВСЗЯО є внутрішній контроль якості освітньої діяльності (далі – Контроль) та внутрішній моніторинг якості освіти (далі – Моніторинг), які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, результатів.
Процедури ВСЗЯО спрямовані на:
4.2. Процедура Контролю у ЗДО №6 «Сонечко» визначається логічним та доцільним об’єднанням його видів (тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний) та змісту. Під час планування контролю застосовується технологічний прийом – розробляються циклограми, відповідно до методичних рекомендації,
4.3. Процедура Моніторингу будується відповідно до визначених у ЗДО №6 «Сонечко» напрямів.
4.4. Для процедури Контролю та Моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні методи та джерела отримання інформації.
4.5. Моніторинг є методом та формою Контролю.
4.6. Результати процедур Контролю та Моніторингу оприлюднюються у формі:
4.7. План роботи ЗДО №6 «Сонечко» на навчальний рік та оздоровчий період є програмою реалізації процедур ВСЯЗО.
4.8. Документи та матеріали, які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО.
Документи:
Матеріали:
методика(и) моніторингових досліджень за напрямами діяльності.
V. Kритерії, правила і процедури оцінювання здобувачів дошкільної освіти
5.1. Моніторинг індивідуального розвитку дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до змісту освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.
5.2. Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти визначені в освітніх програмах за якими організовано освітній процес у ЗДО №6 «Сонечко».
5.3. Методику моніторингу індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти – процеси, параметри, критерії, інструменти та методи – затверджує педагогічна рада строком на п'ять років, зберігається в групах і методичному кабінеті у теках відповідно до вікової категорії здобувачів освіти.
5.4. Періодичність проведення моніторингу – два рази на рік:
Можливе додаткове обстеження (в січні) особливостей динаміки розвитку тієї чи тієї дитини.
5.5. Інформація, отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом, с основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності освітнього процесу.
5.6. Моніторинг проводять вихователі, фахівці – музичні керівники, інструктор з фізичного виховання. Психологічну діагностику розпізнавання психічних процесів, станів, рис і якостей особистості проводить практичний психолог, стану фізичного здоров'я здійснює сестра медична старша. За потребою діагностичні процедури може проводити вихователь-методист ЗДО №6 «Сонечко».
5.7. Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину картину в віковій групі загалом. Роблять висновки і розробляють своєчасні коригувальні дії з наданням рекомендацій батькам або особам, які їх замінюють.
Підсумки Моніторингу дають можливість бачити індивідуальні та групові результати організованого педагогами освітнього процесу. Оброблені результати такого аналізу є основою конструювання освітнього процесу на новий навчальний рік, виведення річних завдань тощо.
5.8. Вихователь-методист на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довідку, в якій визначає причини недостатньо високого рівня освоєння програмного матеріалу за освітніми лініями; формулює рекомен-дації щодо вдосконалення освітнього процесу на новий навчальний рік та особливостей коригування перспективного плану освітнього процесу угрупах.
5.9. Аналітична довідка за результатами Моніторингу вводиться у склад підсумкового аналізу діяльності ЗДО №6 «Сонечко» за навчальний рік, обговорюється на засіданні педагогічної ради, що впливає на визначення річних завдань діяльності на новий навчальний рік.
5.10. Проведення процедур Моніторингу, обговорення їх результатів у формі психолого-педагогічиого консиліуму фіксуються у Плані роботи ЗДО №6 «Сонечко».
VI. Kритерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників
6.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів ЗДО №6 «Сонечко» відбуваються під час атестацій та у міжатестаційний період.
6.2. Оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного періоду.
6.2.1. Атестаційний період визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного працівника. У цей період відповідно до індивідуального плану підготовки та проходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників ЗДО №6 «Сонечко», яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об'єктивного оцінювання є всебічний аналіз освітнього процесу, організованого педагогом, який атестується, вивчення думки батьків та колег тощо.
6.2.2. Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповідно до Порядку підвищення кваліфікації.
6.2.3. Педагог, який атестується, здійснює самоаналіз професійної діяльності, виходячи з:
6.2.2. Діагностмчмнй матеріал оцінювання індивідуального розвитку професійної компетентності педагога – процеси, параметри, критерії, інструменти та методи – затверджує педагогічна рада строком на п'ять років, зберігається у методичному кабінеті.
6.3. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційний період.
6.3.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційннй період відбувається відповідно до Плану роботи ЗДО №6 «Сонечко» на навчальний рік та оздоровчий період у процесі тематичного, підсумкового контролю.
6.3.2. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематичного контролю розробляються з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення.
6.3.3. Під час підсумкового контролю за результатами діяльності ЗДО №6 «Сонечко» за навчальний рік здійснюється анкетування педагогів з метою визначення їхніх професійних потреб, прогнозування методичної роботи, що дає змогу розробити індивідуальний проектний план розвитку професійної компетентності для кожного педагога та окреслити пріоритети діяльності закладу на наступний навчальний рік.
6.3.4. Методика формування індивідуального проектного плану розвитку професійної компетентності педагога як форма самоаналізу здійснюється відповідно до методичних рекомендацій, за потребою затверджує педагогічна рада.
6.3.5. Анкети педагогів для прогнозування методичної роботи та узагальнені матеріали індивідуальних проектних планів розвитку педагогів зберігаються у методичному кабінеті.
6.4. Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації відповідно до порядку підвищений кваліфікації.
Результатом оцінювання у міжатестаційний період є побудова індивідуального проектного плану розвитку професійної компетентності педагога на навчальний рік, в якому передбачена цілеспрямована методична допомога.
6.5. Документи, які засвідчують проведення процедур оцінювання професійної діяльності педагогіяних працівників:
VII. Умови якісної організації освітнього процесу
7.1. Матеріально-технічні умови.
7.1.1. Безпечність, доступність і комфортність будівлі, приміщення, споруд, обладнання й території.
У ЗДО № 6 «Сонечко» забезпечено архітектурну доступність, приміщення і територія закладу адаптовані до використання учасниками освітнього процесу.
7.1.2. Групові приміщення оснащені сучасним обладнанням, меблями та засобами навчання.
7.1.3. В ЗДО № 6 «Сонечко» дотримуються вимоги охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
7.2. Освітньо-методичні умови.
7.2.1. Освітній простір групових приміщень забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій.
7.2.2. Компоненти предметно-просторового розвивального середовища у групах відповідають освітнім програмам та віковим можливостям дітей (розвивальні осередки), сучасним вимогам (трансформованість, поліфункціональність, варіативність, доступність, безпека).
7.2.3. Добір іграшок, посібників та обладнання відповідає встановленим вимогам Переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (наказ від 19 грудня 2017 року № 1633).
7.3. Психолого – педагогічні умови.
7.3.1. Забезпечення емоційного благополуччя через безпосереднє спілкування з кожною дитиною; шанобливе ставлення дорослих до людської гідності кожної дитини, до її почуттів і потреб; формування та підтримка її позитивної самооцінки, впевненості у власних можливостях і здібностях.
7.3.2. Використання в освітній діяльності форм і методів роботи з дітьми, що відповідають їхнім віковим та індивідуальним особливостям.
7.3.3. Побудова освітньої діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини.
7.3.4. Підтримка дорослими позитивних, доброзичливих відносин між дітьми, зокрема які належать до різних національно-культурних, релігійних спільнот і соціальних верств, а також мають різні (зокрема обмежені) можливості здоров'я; розвиток у дітей комунікативних здібностей, що дають змогу вирішувати конфліктні ситуації з однолітками; розвиток вміння працювати в групі однолітків в різних видах діяльності.
7.3.5. Підтримка ініціативи і самостійності дітей через створення умов для вільного вибору специфічних для них видів діяльності, учасників спіль-ної діяльності та спілкування; для прийняття дітьми рішень, прояву своїх почуттів та висловлювання думок; через недирективну допомогу дітям у різних видах діяльності.
7.3.6. Здійснення системної роботи з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству. Захист дітей від усіх форм фізичного і психічного насильства.
7.3.7. Партнерська взаємодія з батьками. Підтримка батьків (законних представників) у вихованні та розвитку дітей, охороні й зміцненні їхнього здоров'я, залучення сімей безпосередньо в освітню діяльність.
7.4. Медико-соціальні умови.
7.4.1. Створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я дітей.
7.4.2. Створення умов для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.
7.5. Умови інклюзивної освіти.
VIII. Cистеми та процеси управління
8.1. Визначеність системи планування та організації діяльності ЗДО №6 «Сонечко».
8.1.1. Сформована стратегія – Програма розвитку ЗДО №6 «Сонечко», яка відповідає особливостям та умовам діяльності закладу, структурованою за напрямами діяльності, чіткою іі вимірюваною, в якій відстежуеться перспективність та спрямованість на підвищення якості освітньої діяльності.
Про результати реалізації Програми розвитку звітує директор на засіданні педагогічної ради, загальних зборах (конференції) колективу. Проект нової Програми розвитку розробляє творча група учасників освітнього процесу на основі комплексного самооцінювания, проект обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник.
8.1.2. Сформована тактика діяльності – План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та оздоровчий період (можуть формуватися окремими планами):
Результати роботи закладу відповідно Плану розглядаються на засіданнях педагогічної ради. План обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує директор.
8.2. Ефективність кадрової політики:
8.3. Організація єдиного інформаційного простору (розвиток інформаційних систем).
8.4. Діяльність органів громадського самоврядування.
ІХ. Система й механізми забезпечення академічної доброчесності
9.1. Система та механізм забезпечення академічної доброчесності визначається спеціальним Положенням про дотримання академічної доброчесності працівниками ЗДО №6 «Сонечко», схваленим педагогічною радою та затверджене наказом по ЗДО № 6«Сонечко».
9.2. Педагогічні працівники дотримуються вимог академічмої доброчесності:
Надають достовірну інформацію про:
9.3. Педагогічні працівники обізнані щодо видів порушення академічної доброчесності, обман – неправдиве інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу :
9.4. Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної доброчесності, які встановлена Законом України «Про освіту»: