Вступ
Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності)
Розділ ІІ. Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації
Розділ ІІІ. Форми організації освітнього процесу
Розділ ІV. Система внутрішнього забезпечення якості освіти
Розділ ІІІ. Форми організації освітнього процесу
Форми організації освітнього процесу
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма ЗДО визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.
Термін навчання.
Навчальний рік у закладі дошкільної освіти №6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області починається 1 вересня 2025 року і закінчується 29 травня 2026 року, оздоровчий період (під час якого освітня робота здійснюється відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України) – з 1 червня по 31 серпня 2026 року.
Організоване навчання у формі занять проводиться, починаючи з 2-го року життя.
Тривалість занять становить:
Тривалість перерв між заняттями становить не менш 10 хвилин.
Тривалість проведення гурткової роботи – 15-25 хвилин залежно від віку дітей.
Режим роботи закладу дошкільної освіти №6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області для усіх груп: 11 годин 5днів на тиждень.
З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2025/2026 навчальному році педагогами закладу будуть проводитися різні форми організації освітнього процесу, у тому числі заняття різних типів. Для якісної організації освітнього процесу проводяться такі заняття (за типами):
За дидактичними цілями у всіх вікових групах організовуються такі види занять:
За специфікою поєднання змісту та форм роботи в межах заняття проводяться такі заняття:
Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей.
Освітня діяльність у групах планується як у I-й, так і у II-й половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. У другій половині дня можуть плануватися заняття з художньо-продуктивної діяльності та фізичного розвитку. Весь освітній процес організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.
У ЗДО №6 «Сонечко» планування освітнього процесу здійснюється за режимними моментами та блочно-тематичним принципом, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.
Блочно-тематичне планування освітнього процесу є одним із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції й сприяє кращому засвоєнню знань, умінь і практичних навичок дошкільників з відповідної теми, яка пропонується для вивчення і закріплення протягом одного-двох тижнів. Інтеграція – це шлях і спосіб формування у дітей цілісної картини світу.
Тип заняття обирає та уточнює педагог (вихователь, музичний керівник, інструктор з фізкультури ) самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.
Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Окрім занять, проводяться інші форми спеціально організованої освітньої діяльності:
Крім спеціально організованої освітньої діяльності, передбачається самостійна діяльність дітей: ігрова, художня, фізична.
За окремим планом педагоги здійснюють індивідуальну роботу з дітьми.
Фізичне виховання дітей передбачає проведення:
Організоване навчання у формі фізкультурних занять в усіх групах.
В інклюзивних групах команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами (далі – Команда супроводу) (до складу команди супроводу включаються батьки) розробляє індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами (далі – дитина з ООП). Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП. Команда супроводу розробляє індивідуальну програму розвитку, за якою з дитиною з ООП проводяться корекційно-розвиткові заняття. Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП. Корекційно-розвиткові заняття згідно з індивідуальною програмою розвитку, проводяться педагогами ЗДО та (або) із залученням фахівців інклюзивно- ресурсного центру чи інших закладів освіти, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти за необхідними напрямами.
З метою реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти у ЗДО проводиться гурткова робота за інтересами дітей. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість.
Вищезазначені форми організації освітнього процесу ЗДО реалізуються в рамках:
За окремим планом у закладі організовується оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:
З метою забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей у ЗДО №6 «Сонечко» проводиться робота з батьками.
Робота з батьками або особами, які їх замінюють і дітьми (віком від 2 до 6 (7) років) проводиться підгрупами та індивідуально за річним планом роботи, у період карантинних обмежень – через соціальні мережі.
Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, будується на основі інтеграції діяльності спеціалістів: вихователів, практичного психолога, медичного працівника.
Також з метою поширення серед батьків психолого-педагогічних т фізіологічних знань про дітей раннього та дошкільного віку, доступності здобуття дошкільної освіти педагогічний колектив ЗДО здійснює інформаційно профілактичні заходи щодо профілактики булінгу та жорстокого поводження в сім’ї. Робота проводиться з усіма учасниками освітнього процесу: педагогами, батьками, дітьми.