Узагальнені результати за 2024-2025 н. р. визначення рівня компетентності
за освітніми напрямами дітей старшої інклюзивної групи
з угорською мовою навчання «Гномики»
Вихователі: Бейреш А.Л., Жека Л.І.

Моніторингові дослідження, які проведені у кінці 2025 навчального року з дітьми дошкільного віку (від з 3 до 5 років) показали, що більшість дітей мають середній рівень з усіх освітніх напрямів. Діти можуть виконувати завдання різного виду складності, програмові вимоги освітньої програми, але потребують підказки дорослого. Старші дошкільники усвідомлено дотримуються правил, вчаться долати негативний психічний стан, докладають вольових зусиль у подоланні труднощів. У дітей проявляється активність, самостійність, проте часто припускаються помилок.
За освітнім напрямом «Дитина в соціумі» діти мають уявлення про сім’ю, виявляють інтерес до спільних родинних справ, свят, зустрічей, відчувають себе повноцінним членом родини. Уміють підтримувати щирі взаємини в колективі. Знають, що Україна - рідна країна, Батьківщина, у якій живуть українці та інші народи, орієнтується у символах. За освітнім напрямом «Дитина в природному довкіллі» у дітей сформовані знання про пори року, їх характерні ознаки, послідовність. Мають елементарні уявлення про природні явища, розрізняють їх. Виявляють бажання допомогти природі (деревцю, квіточці, пташці тощо), захистити їх. За освітнім напрямом «Діти у світі мистецтва» пізнавальний інтерес до мистецтва проявився у розумінні змісту художніх творів, у створенні власних художніх образів в різних видах образотворчої діяльності, у співанні улюблених пісень.
Діти дошкільного віку виконують завдання і доручення, проте потребують рекомендацій та допомоги педагога.
Діти дошкільного віку мають достатній та середній рівень з освітніх напрямів «Гра дитини» та «Дитина у сенсорно пізнавальному просторі». Даний показник означає, що діти виконують програмові вимоги, мають загальне уявлення про різні види іграшок, уміють використовувати іграшки за призначенням, але припускаються помилок та потребують допомоги дорослого. Показники сенсорно-пізнавальної компетентності свідчать, що дошкільнята уміють порівнювати величини предметів (великий - маленький, довгий - короткий, високий - низький). Розрізняють геометричні фігури (круг, квадрат, куля і куб) і можуть порівнювати геометричні фігури із предметами, схожими за формою. Із логіко-математичної компетентності дошкільники лічать у межах 5 у прямому порядку, упорядковують числові картки в межах 5, більшість дітей в групі дії виконують за інструкцією, за прикладом дорослого, іноді
потребують індивідуальної допомоги вихователя. Зафіксовані початкові рівні у дітей означають, що на даному етапі освітнього процесу деякі діти постійно потребують допомоги педагога.
Порівняльний аналіз моніторингу показав зростання успішності вихованців групи «Гномики»:

Вихователям групи рекомендовано і надалі використовувати прийоми диференційованого навчання, поповнювати навчально-методичну базу, активно користуватися портал-підтримкою, брати участь у вебінарах, які пропонують науковці. Також потрібно приділяти як можна більше уваги індивідуальній та груповій роботі.
Узагальнені результати за 2024-2025 н. р. визначення рівня компетентності
за освітніми напрямами дітей дошкільного віку
різновікової групи «Краплинка»
Вихователі: Артем'юк В.В., Білак І.А.

Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу з різновіковій групі свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснюються відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей, створене доцільне розвивально-предметне середовище з відповідними осередками для проведення організованої та самостійної діяльності дошкільнят, яке забезпечує різні види їх активності. Педагоги намагаються дотримуватися принципу вільної діяльності своїх вихованців. В групі створена доброзичлива атмосфера спілкування дорослих і дітей. Група забезпечена матеріалами і посібниками на достатньому рівні.
Вихователі групи формують у дітей уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів навколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дітей застосовувати набуті знання у практичній діяльності. Оброблені дані моніторингу свідчать про те, що знання дітей знаходяться на високому та достатньому рівні з усіх освітніх ліній Базового компонента, а саме, більшість дітей самостійно виконують завдання, але іноді (з урахуванням складності завдання) потребують допомогу вихователя. Початковий рівень зафіксовано з освітніх напрямів «Мовлення дитини». Даний показник означає, що на даному етапі освітнього процесу дитина постійно потребує допомогу педагога, здобувачі освіти молодшого дошкільного віку чекають на допомогу дорослого у процесі спільної діяльності. Здобувачі освіти старшого дошкільного віку демонструють високий та достатній рівень знань.
Аналіз моніторингу показав зростання успішності вихованців групи «Краплинка»:


Вихователям Артем'юк В.В. та Білак І.А. рекомендовано продовжувати використовувати всі методи та прийоми, якими користуються під час освітнього процесу. Також рекомендовано звернути увагу на використання ефективних форм роботи з дітьми під час групових, підгрупових, індивідуальних занять, які допоможуть всім дітям краще засвоїти знання з усіх освітніх ліній Базового компонента.
Проведений моніторинг здійснювався з використанням матеріалів методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти», третє видання, зі змінами, 2021 р., за загальною редакцією Шаповал Н.М. та фіксувався у таблицях визначення рівня досягнень дітей за освітніми напрямами у межах Базового компонента дошкільної освіти України.
Результати моніторингового обстеження кожної дитини було внесено у зведену таблицю визначення рівня досягнень дітей відповідної вікової групи.
Педагоги були забезпечені інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики.
Вихователь-методист Жека Л.І. узагальнювала дані педагогічного вивчення на основі результатів вивчення, на нарадах при директору були проаналізовані результати та за динамікою змін у розвитку дошкільників були визначені необхідні методи надання їм допомоги за кожним освітнім напрямом Базового компонента дошкільної
освіти.
Моніторингом було охоплено 71 (94 %) дітей дошкільного віку:
За результатами моніторингу досягнень дітей дошкільного віку було визначено рівні засвоєння по ЗДО:
4 дітей не були обстежені з причини довготривалої відсутності.
Такий результат свідчить про результативну роботу педагогів (Грабар К.В, Берец В.Д., Артемюк В.В., Білак І.А., Бейреш А.Л.), які використовували у своїй роботі ефективні методи та прийоми, що дало можливість дітям активно мислити, висловлювати свою думки, займатися пошуковою діяльністю, проявляти творчість, тобто оволодівати технологією життєтворчості.
Аналіз якості освітнього процесу, рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за програмою «Українське дошкілля», виконання Базового компонента дошкільної освіти дає підстави вважати, що діти засвоїли програмові завдання.

Проведений моніторинг здійснювався з використанням матеріалів методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти», третє видання, зі змінами, 2021 р., за загальною редакцією Шаповал Н.М. та фіксувався у таблицях визначення рівня досягнень дітей за освітніми напрямами у межах Базового компонента дошкільної освіти України.
Результати моніторингового обстеження кожної дитини було внесено у зведену таблицю визначення рівня досягнень дітей відповідної вікової групи.
Педагоги були забезпечені інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики.
Вихователь-методист Жека Л.І. узагальнювала дані педагогічного вивчення на основі результатів вивчення, на нарадах при директору були проаналізовані результати та за динамікою змін у розвитку дошкільників були визначені необхідні методи надання їм допомоги за кожним освітнім напрямом Базового компонента дошкільної освіти.
Моніторингом було охоплено 75 (88%) дітей дошкільного віку:
різновікова група «Гномики» – 19 дітей;
За результатами моніторингу досягнень дітей дошкільного віку було визначено рівні засвоєння по ЗДО:
Високий рівень – 12 дітей, 16%
Достатній рівень – 23 дітей, 31%
Середній рівень – 28 дітей, 37%
Початковий рівень – 12 дітей, 16%
10 дітей не були обстежені з причини довготривалої відсутності.
Такий результат свідчить про результативну роботу педагогів (Грабар К.В, Берец В.Д., Артемюк В.В., Білак І.А., Бейреш А.Л.), які використовували у своїй роботі ефективні методи та прийоми, що дало можливість дітям активно мислити, висловлювати свою думки, займатися пошуковою діяльністю, проявляти творчість, тобто оволодівати технологією життєтворчості.
Аналіз якості освітнього процесу, рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за програмою «Українське дошкілля», виконання Базового компонента дошкільної освіти дає підстави вважати, що діти засвоїли програмові завдання.

Виходячи з результатів дослідження досягнень дітей за освітніми напрямами БКДО, можна зробити наступні висновки: освітній процес в ЗДО №6 «Сонечко» спрямовано на достатню активізацію діяльності дитини в пізнанні навколишнього світу, формування досвіду дитини в різних видах діяльності.
Резервом в роботі педагогічного колективу є:
Вихователь-методист_________________Людмила ЖЕКА