Результати моніторингу якості освіти

Аналітична довідка моніторингу якості освіти дітей
Закладу дошкільної освіти № 6 «Сонечко»
Ужгородської міської ради
на кінець 2024/2025 навчального року

Освітній процес в закладі дошкільної освіти № 6 «Сонечко» відповідав вимогам Базового компоненту дошкільної освіти.


Організована освітня діяльність у 2024/2025 навчальному році здійснювалась з урахуванням законодавчих актів у зв'язку з військовою агресією російської федерації проти України. Основним акцентом у освітній роботі закладу дошкільної освіти була максимальна гуманізація педагогічного процесу та особистісно-орієнтований підхід.

 

Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО.

Завдання моніторингового дослідження:

  1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримати об'єктивну інформацію про якість дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.
  2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми ЗДО.
  3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО прикінцевій меті - вимогам Державних стандартів дошкільної освіти та освітньої програми.
  4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої програми в ЗДО.
  5. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.

Об'єкти моніторингу: усі учасники освітнього процесу (педагоги, діти, батьки).

Методами моніторингу є:

  • статистичні обстеження;
  • експертні опитування педагогів, дітей, батьків;
  • вивчення документації педагогів;
  • метод аналізу результатів педагогічної діагностики дітей;
  • методи обробки та накопичення інформації;
  • методи математичної статистики.

Моніторинг якості дошкільної освіти дозволяє визначити успішність і результативність навчально-виховного процесу відповідно до державних стандартів; сприяє підвищенню професійної компетентності педагогічних працівників; сприяє доцільному управлінню якістю стану освітнього процесу в закладі; прогнозує перспективи розвитку ясел садка та підвищує його імідж.


Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди, організовану освітню діяльність. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).


У квітні-травні 2025 року вихователями кожної вікової групи ЗДО №6 «Сонечко» було проведено підсумковий моніторинг рівня сформованості компетенції дошкільників відповідно до Положення про моніторинг якості наданих послуг та за матеріалами методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти», третє видання, зі змінами, 2021 р., за загальною редакцією Шаповал Н.М.

 

В  наведених нижче діаграмах представлена загальна результативність дітей кожної групи по засвоєнню програмових вимог 7-ми освітніх напрямів Базового компонента:
 

  • Освітній напрям «Особистість дитини»;
  • Освітній напрям «Дитина в соціумі»;
  • Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі»;
  • Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва»;
  • Освітній напрям «Гра дитини»;
  • Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»;
  • Освітній напрям «Мовлення дитини».

Оцінювання рівня знань дітей в нашому закладі дошкільної освіти відбувається за критеріями, які позначаються рівнем:

  • високий - правильно відповідає на запитання;
  • достатній - відповідає на запитання невпевнено;
  • середній - потребує підказки дорослого;

  • початковий – не може самостійно відповісти на запитання, відповідає з допомогою дорослого.

Узагальнені результати за 2024-2025 н. р. визначення рівня компетентності

за освітніми напрямами дітей четвертого року життя
молодшої група «Метелики» з угорською мовою навчання

Вихователь: Берец В.Д.

З даних моніторингових досліджень, які були проведені у квітні-травні 2025 року з дітьми молодшого дошкільного віку (від 3 до 4 років), рівень знань дітей з 7-ми освітніх напрямів має достатній, середній та початковий показники. Це свідчить про те, що діти в групі за усіма освітніми напрямами на даний час не досягли високого рівня. Проте, дошкільники за освітнім напрямом «Особистість дитини» активно виконують основні рухи під час самостійної рухової діяльності, орієнтуються в ознаках статевої належності, називають частини тіла, витримують фізичні навантаження відповідно до віку. За освітнім напрямом «Дитина в соціумі» розуміють, що батьки - найрідніші люди, які піклуються про них, ставляться до них з любов’ю. Називають предмети домашнього вжитку(меблі, одяг, посуд), їхні ознаки. Мають елементарні уявлення про працю дорослих удома і в дитячому садку. Виявляють позитивне ставлення до трудових завдань, виконують деякі трудові доручення дорослих (батьків, вихователів) у господарсько-побутовій праці. Контактують з різними за віком дітьми, в основному дотримуються норм спілкування. Використовує предмети й іграшки за призначенням. За освітнім напрямом «Дитина в природному довкіллі» діти помічають і називають природні явища. пори року, мають бажання берегти природу, бути чуйною до неї, робити позитивні вчинки. Найкращих показниківвихователі групи домоглися у освітньому напрямі «Дитина у світі мистецтва». Згідно з протоколом обстеження більшість дітей розуміє зміст художніх творів, відповідає на нескладні запитання за їх змістом; правильно оцінює поведінку персонажів. Декламують вивчені напам’ять вірші. Володіють різними техніками малювання (пальчиками, пензликом, олівцями, фломастером, крейдою). Діти із задоволенням створюють прості композиції та аплікації, розповідають про те, що створили, ритмічно підспівують, розрізняють знайомі за тембром звучання, за назвою музичні іграшки та інструменти. Проте, за усіма освітніми напрямами вихователю необхідно підбирати об’єм навчального матеріалу для кожного заняття з розрахунку індивідуальних особливостей дітей в групі; використовувати ефективні форми роботи з дітьми (групові, підгрупові тощо), які допоможуть краще засвоювати знання з усіх освітніх напрямів Базового компонента та звернути увагу на удосконалення індивідуальної роботи з дітьми.


Але слід відмітити, що аналіз моніторингу показав зростання успішності вихованців групи «Метелики»:

Вихователю Берец В.Д. рекомендовано і надалі використовувати інноваційні технології (технологія розгляду картини, складання інтелектуальних карт, використання мнемотехніки), використовувати прийоми диференційованого навчання, поповнювати навчально-методичну базу.

Узагальнені результати за 2024-2025 н. р. визначення рівня компетентності

за освітніми напрямами дітей п’ятого року життя
середньої групи «Сонечко» з угорською мовою навчання

Вихователь: Грабар К.В.

З даних моніторингу на травень 2025 року діти середнього дошкільного віку (від 4 до 5 років) мають високий рівень з освітніх напрямів «Особистість дитини», «Дитина у соціумі», «Дитина в природному довкіллі» та «Гра дитини». Даний показник означає, що діти виконують програмові вимоги, мають загальне уявлення про життя людей та природу на планеті Земля, уміють спостерігати, помічати і називати природні явища, усвідомлють різноманітність рослинного світу, розрізняють тварин і їхніх дитинчат, мають бажання берегти природу, робити позитивні вчинки. Дошкільники можуть легко контактувати з різними за віком дітьми, виявляють інтерес і прагнуть брати участь у спільній справі (прибирання території майданчика), свідомо ставляться до гри з однолітками, виявляють бажання та вміння чинити справедливо, уміють підтримувати щирі взаємини в колективі.

 

Результативність всіх останніх освітніх напрямів на достатньому та середньому рівні. Це означає, що більшість дітей в групі дії виконують за інструкцією, за прикладом дорослого, іноді потребують індивідуальної допомоги вихователя. Початковий рівень зафіксовано з освітніх напрямів «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», Дитина у соціумі» та «Дитина у природному довкіллі». Даний показник означає, що на даному етапі освітнього процесу 1 дитина постійно потребує допомоги педагога, здобувач освіти середнього дошкільного віку чекає на допомогу дорослого у процесі спільної діяльності, у порівнянні геометричних фігур із предметами, схожими за формою та у визначенні просторового розташування предмета відносно свого тіла, а також при вживанні слів ввічливості, привітання, прощання тощо, при відтворенні діалогів дійових осіб в ігровій діяльності, при складанні порівняльного опису двох іграшок, картинок та опису добре знайомих сюжетних і предметних картинок, при складанні невеликих сюжетних розповідей.


Порівняльний наліз моніторингу за 2024-2025 н.р. показав зростання успішності вихованців групи «Сонечко»:

Вихователю групи Грабар К.В. рекомендовано продовжувати працювати з дітьми, використовуючи різні методи та прийоми, ігрові, сюрпризні моменти, мотивувати дошкільників під час освітнього процесу, використовуючи постійну зміну діяльності. Також потрібно приділяти як можна більше уваги індивідуальній та груповій роботі.