Статут ЗДО №6

Додаток 6
до рішення XXXV сесії
міської ради VIІI скликання
04.05.2023 № 1244

 

 

 

СТАТУТ

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ № 6
«СОНЕЧКО» ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
УЖГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(НОВА РЕДАКЦІЯ)

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Заклад дошкільної освіти № 6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області (далі – заклад освіти) знаходиться у комунальній власності.


1.2. Повна назва закладу освіти – заклад дошкільної освіти № 6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області. Скорочена назва закладу освіти – ЗДО № 6 «Сонечко».


1.3. Тип закладу – заклад дошкільної освіти (ясла-садок) для дітей віком від одного до шести (семи) років.


1.4. Юридична адреса закладу освіти: 88000, Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Капітульна, 20, код ЄДРПОУ 35045789.


1.5. Засновником закладу освіти є Ужгородська міська територіальна громада в особі Ужгородської міської ради, код ЄДРПОУ 33868924. Заклад освіти безпосередньо підпорядкований управлінню освіти Ужгородської міської ради, код ЄДРПОУ 02143264, яке є уповноваженим органом управління.


1.6. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами, Положенням про заклад дошкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України 12.03.2003 № 305 (далі – Положення), актами Президента України, Кабінету Міністрів, наказами МОН, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Базовим компонентом дошкільної освіти, власним Статутом.


1.7. Заклад освіти є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства.


1.8. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей, поглибленого гуманітарного розвитку шляхом виховання, навчання, соціалізації, формування необхідних життєвих навичок та готовності продовжувати освіту.


1.9. Діяльність закладу освіти спрямована на реалізацію особистісно-орієнтованої моделі дошкільної освіти в процесі розв’язання основних завдань дошкільної освіти:

  • збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

  • виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, рідної та регіональних мов, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

  • формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

  • формування духовності, соціальної компетентності, гуманізму;

  • виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

  • здійснення інклюзивної освіти (за потребою батьків);

  • проведення соціально-педагогічного патронату сімей;

  • раціональне використання в освітньому процесі інноваційних педагогічних технологій, авторських методик, кадрового потенціалу, фінансових засобів для успішного засвоєння змісту чинних програм навчання, виховання та розвитку дітей передшкільного віку.

 

1.10. Заклад освіти здійснює свою діяльність за наявності ліцензії на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.


1.11. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним Статутом.


1.12. Заклад освіти несе відповідальність перед територіальною громадою міста, здобувачами освіти, суспільством і державою за:

  • реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» та Базовим компонентом дошкільної освіти;

  • дотримання прав дитини у сфері дошкільної освіти;

  • забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;

  • створення безпечних та нешкідливих умов розвитку, виховання та навчання дітей, зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечення їх дотримання;

  • формування у дітей гігієнічних навичок та основ здорового способу життя, норм безпечної поведінки;

  • здійснення соціально-педагогічного патронату, взаємодію з сім’єю;

  • поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей передшкільного віку;

  • планування своєї діяльності та формування стратегії розвитку закладу;

  • дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.

 

1.13. Взаємодія сім’ї і закладу освіти:

  • сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у закладі освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

  • відвідування дитиною закладу освіти не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі;

  • батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності;

  • за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, діти можуть здобувати дошкільну освіту у закладах освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності.

 

1.14. Заклад освіти надає дошкільну освіту:

  • громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;

  • іноземцям та особам без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, у порядку, встановленому для громадян України;

  • для задоволення освітніх потреб дітей за згодою батьків можуть вводитись додаткові освітні послуги.

 

1.15. Заклад освіти може створювати умови для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами та здійснювати її за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.


1.16. Заклад освіти має право здійснювати обробку персональних даних, що містяться в зареєстрованих базах даних, з метою забезпечення реалізації трудових відносин, відносин у сфері управління людськими ресурсами, зокрема, кадровим потенціалом, адміністративно-правових відносин, відносин у сфері бухгалтерського обліку, у сфері економічних, фінансових послуг та страхування, відносин у сфері охорони здоров’я.


1.17. Взаємовідносини між закладом освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.


1.18. Працівники закладу освіти несуть відповідальність за життя, фізичнеі психічне здоров’я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.

                                                                                                                                                        
II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ГРУП ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

2.1. Комплектування груп закладу освіти провадиться у межах ліцензованого обсягу.


2.2. Групи у закладі освіти комплектуються за віковими (одновіковими, різновіковими) ознаками. Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку або з різницею у віці. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі дошкільної освіти.


Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).


2.3. У закладі освіти функціонують 4 групи з денним режимом перебування.


2.4. Зарахування дітей до закладу освіти здійснюється директором закладу протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування. Прийом заяв про зарахування дітей здійснюється з використанням системи електронної реєстрації, запровадженої згідно з рішенням виконавчого комітету Ужгородської міської ради.


Зарахування дитини у заклад освіти здійснюється за умови наявності можливості зарахування у заклад відповідно до порядку, встановленого підзаконними нормативно-правовими актами, на підставі:

  • заяви одного з батьків або осіб, які їх замінюють;

  • медичної довідки, виданої відповідно до статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти;

  • копії свідоцтва про народження дитини;

  • документа, який підтверджує статус пільгової категорії сім’ї (у разі наявності);

  • інших документів, визначених відповідними підзаконними нормативно-правовими актами.

 

2.5. За вихованцем зберігається місце у закладі освіти у літній період та у таких випадках:

  • у разі хвороби вихованця, його санаторного лікування, реабілітації;

  • у разі карантину в закладі освіти;

  • на час відпустки одного з батьків або іншого законного представника дитини.

  •  

2.6. Відрахування дітей із закладу освіти може здійснюватись:

  • за заявою одного з батьків або іншого законного представника дитини, що подавав заяву про зарахування (крім випадків, коли рішенням органу опіки та піклування або суду місце проживання дитини визначено з іншим із батьків);

  • на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі освіти;

  • у разі досягнення вихованцем станом на 1 вересня повних семи років (для дітей з особливими освітніми потребами – повних восьми років), що передбачає його відрахування до 31 серпня поточного року;

  • у разі переведення вихованця до іншого закладу дошкільної освіти;

  • у разі невідвідування дитиною закладу освіти протягом двох місяців підряд упродовж навчального року без поважних причин.

 

2.7. Керівник закладу освіти письмово із зазначенням причин повідомляє одного з батьків або іншого законного представника дитини про відрахування дитини не менш як за десять календарних днів до такого відрахування.


2.8. Забороняється безпідставне відрахування дитини із закладу освіти.

 

III. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

3.1. Режим роботи закладу освіти встановлюється засновником.


3.2. Заклад освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем протягом дванадцяти годин. Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні впродовж календарного року.


3.3. Щоденний графік роботи закладу освіти: початок роботи закладуосвіти – 07:00, закінчення – 19:00.

 

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

 

4.1. Навчальний рік у закладі освіти починається 01 вересня і закінчується 31 травня наступного року. Оздоровчий (літній) період починається 1 червня і закінчується 31 серпня.


4.2. У закладі освіти освітній процес включає розвиток, виховання, навчання його вихованців і відбувається відповідно до освітньої програми. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти.


4.3. Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим.


Процедура досягнення здобувачами дошкільної освіти, результатів навчання (набуття компетентностей), передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти, визначається освітньою програмою закладу освіти.


4.4. Навчально-методичне забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.


4.5. Освітня програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом дошкільної освіти для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.


4.6. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.


4.7. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.


Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини з закладу освіти.


Платні послуги не можуть надаватися замість або в рамках Державної програми, за якою працює заклад освіти.


4.8. Заклад освіти для формування освітніх програм закладу може використовувати освітні програми, рекомендовані МОН. Рішення про обрання та використання освітньої програми закладом освіти схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.


Кожна освітня програма повинна передбачати набуття дитиною компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти. З метою своєчасного виявлення та розвитку обдарувань, здібностей вихованців заклад освіти може організовувати освітній процес за одним чи кількома пріоритетними напрямами (художньо естетичний, фізкультурно-оздоровчий, музичний, гуманітарний тощо).


4.9. Освітній процес проводиться угорською та українською мовами.


4.10. Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компонента дошкільної освіти МОН, за погодженням з МОЗ.


Для забезпечення індивідуалізації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності) складається індивідуальна програма розвитку, що розробляється командою психолого-педагогічного супроводу.

 

V. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

5.1. Учасниками освітнього процесу у закладі освіти є:

  • діти дошкільного віку, вихованці, учні;

  • педагогічні працівники: директор, вихователь-методист, вихователі, практичний психолог, інструктор з фізкультури, музичний керівник, керівники гуртків та інші спеціалісти (інші педагогічні працівники);

  • помічники вихователів та няні;

  • медичні працівники;

  • батьки або особи, які їх замінюють;

  • асистенти дітей з особливими освітніми потребами;

  • фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

 

5.2. Права і обов’язки дитини визначені Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами.


5.3. Кожна дитина, що виховується у закладі освіти, має гарантоване державою право на:

  • безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;

  • безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

  • захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;

  • безоплатне медичне обслуговування;

  • захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;

  • здоровий спосіб життя;

  • якісне навчання за державними та авторськими програмами;

  • отримання кваліфікованої допомоги для вивчення іноземної мови, розвитку словесної творчості, оволодіння грамотою, усунення дефектів звукової вимови;

  • вибір занять у гуртку за інтересами;

  • розвиток своїх творчих здібностей та інтересів.

 

5.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

  • вибирати заклад освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;

  • обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу освіти;

  • звертатися до відповідних органів місцевого самоврядування з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

  • брати участь в покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;

  • отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;

  • захищати в органах самоврядування закладу освіти та у відповідних державних та судових органах законні інтереси своїх дітей;

  • заслуховувати звіти директора, спеціалістів та групових вихователів про роботу закладу освіти;

  • бути на громадських засадах асистентом дитини з особливими освітніми потребами або визначити особу, яка виконуватиме обов’язки асистента дитини;

  • вимагати уважного і дбайливого ставлення персоналу закладу освіти до особистості дитини, охорони її життя і здоров’я, встановлення оптимального режиму перебування дитини в закладі освіти.

 

5.5. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

  • виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, толерантність, дбайливе ставлення до довкілля;

  • забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;

  • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;

  • поважати гідність дитини;

  • виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;

  • своєчасно вносити плату за харчування дитини у закладі освіти у встановленому порядку;

  • своєчасно повідомляти заклад освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;

  • стежити за станом здоров’я дитини;

  • забезпечувати інформаційні потреби своєї дитини;

  • підтримувати наступність у роботі сім’ї і закладу освіти з питань виховання і навчання дітей.

 

5.6. Педагогічний працівник закладу освіти – особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.


5.7. Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу освіти здійснюються згідно з Кодексом Законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.


5.8. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, Правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.


5.9. Педагогічні працівники закладу освіти мають право:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

  • педагогічну ініціативу;

  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;

  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

  • захист професійної честі та гідності;

  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

  • творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

  • безпечні і нешкідливі умови праці;

  • подовжену оплачувану відпустку;

  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

 

5.9.1. Педагогічні працівники також мають інші права, передбачені чинним законодавством.


5.10. Педагогічні працівники зобов’язані:

  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

  • виконувати освітню програму для досягнення вихованцями передбачених нею результатів навчання;

  • сприяти розвитку здібностей вихованців, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання вихованцями в освітньому процесі та науковій діяльності;

  • дотримуватися педагогічної етики;

  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

  • формувати у вихованців усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

  • виховувати у вихованців повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

  • формувати у вихованців прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

  • захищати вихованців під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю вихованців;

  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно вихованців, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

 

5.10.1. Педагогічні працівники також мають інші обов’язки, передбачені чинним законодавством.


5.11. Права, обов’язки та соціальні гарантії інших працівників закладу дошкільної освіти регулюються трудовим законодавством та трудовими договорами.


5.12. Атестація та сертифікація педагогічних працівників закладу освіти здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту».


5.13. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу директором закладу освіти.


5.14. Педагогічні та інші працівники закладу освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичного і психічного здоров’я вихованців згідно із законом.

 

5.15. Працівники закладу освіти повинні проходити обов’язкові медичні огляди.


5.16. Працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

 

VI. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

 

 

6.1. Управління закладом освіти здійснюється засновником та управлінням освіти Ужгородської міської ради.


6.2. Безпосереднє керівництво роботою закладу освіти здійснює його директор, який призначається і звільняється з посади управлінням освіти Ужгородської міської ради з дотриманням чинного законодавства. Керівником закладу освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу педагогічну освіту, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.


6.3. Директор закладу освіти:

  • відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, що визначені Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • організовує діяльність, здійснює керівництво і контроль за діяльністю закладу освіти;
  • діє від імені закладу освіти, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
  • видає довіреності на право вчинення дій і представництво від імені закладу освіти;
  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу освіти;
  • відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу освіти;
  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
  • видає у межах компетенції накази і контролює їх виконання;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
  • затверджує штатний розпис, правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників;
  • забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);
  • забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
  • контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей до їх вікових, психофізіологічних особливостей, здібностей і потреб;
  • підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
  • організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
  • щороку звітує про освітню, методичну, економічну і фінансово- господарську діяльність закладу освіти на загальних зборах колективу та батьків або осіб, які їх замінюють;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу дошкільної освіти;
  • має інші права та обов’язки, передбачені чинним законодавством.

 

6.4. Постійно діючий колегіальний орган у закладі освіти – педагогічна рада. До складу педагогічної ради входять усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти. На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу. Головою педагогічної ради є директор закладу освіти. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

 

Педагогічна рада закладу освіти:

  • схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
  • визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
  • затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
  • затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

 

Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.


6.5. У закладі освіти можуть діяти:

  • органи самоврядування працівників закладу освіти;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

 

6.6. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не рідше одного разу на рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу освіти – 2/3, батьків та представників громадськості – 1/3. Термін їх повноважень становить один рік. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.


Загальні збори (конференція):

  • заслуховують звіти керівника закладу освіти з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності;
  • розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти.
  • обирають раду закладу освіти, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;
  • затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку закладу освіти.

 

6.7. У період між загальними зборами може діяти рада закладу освіти. Кількість засідань ради визначається за потребою. Засідання ради закладу освіти є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники закладу освіти, батьки). Рада закладу освіти організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків або осіб, які їх замінюють.


6.8. У закладі освіти може створюватись наглядова (піклувальна) рада – орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, закладів освіти, окремих громадян, з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи закладу освіти.

 

VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

 

7.1. Заклад освіти забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх належного розвитку, з урахуванням особливих дієтичних потреб дітей, а також дотриманням принципів здорового харчування та натурального набору продуктів відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють питання організації харчування у закладах освіти.


7.2. Режим (кратність) харчування у закладі освіти встановлюється відповідно до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 24.03.2021 № 305.


7.3. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та керівника закладу.


7.4. Порядок встановлення плати за харчування дитини у закладі освіти визначається Кабінетом Міністрів України.


7.5. Пільгові умови оплати харчування та умови забезпечення безкоштовним харчуванням дітей у закладі освіти визначаються відповідними законами, підзаконними актами (у тому числі рішеннями органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади).

 

VIІІ. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

 

8.1. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу.


До основних обов’язків медичних працівників закладу освіти належать:

  • моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;
  • організація і проведення медичних оглядів, у тому числі поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;
  • здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, навчального навантаження;
  • медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;
  • проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

 

8.2. Заклад освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

 

IX. МАЙНО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

9.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, обладнання та інші матеріальні цінності.


9.2. Майно закладу освіти є комунальною власністю і належить йому на праві оперативного управління та/або праві постійного користування.


9.3. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами. Примірні переліки матеріально-технічного оснащення закладів дошкільної освіти, ігрового, навчально-дидактичного обладнання закладу дошкільної освіти затверджуються МОН.


9.4. Збитки, завдані закладу освіти у результаті порушення майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються закладу за рішенням суду.


9.5. Управління освіти Ужгородської міської ради здійснює контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за закладом освіти комунального майна, правомочністю дій стосовно комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.

 

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

10.1. Фінансово-господарська діяльність закладу дошкільної освіти провадиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.


10.2. Заклад освіти є неприбутковою організацією. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.


10.3. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу освіти, реалізації цілей (завдань) і напрямів діяльності, визначених цим Статутом.


10.4. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти фінансуються за рахунок коштів засновника, інших джерел, не заборонених законодавством України.


10.5. Джерелами фінансування закладу освіти можуть бути кошти:

  • бюджету Ужгородської міської територіальної громади;
  • батьків або осіб, які їх замінюють;
  • добровільні пожертвування та цільові внески фізичних і юридичних осіб;
  • інші надходження, не заборонені законодавством України.

 

10.6. Заклад освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник закладу освіти має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.


10.7. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначений директором закладу відповідно до законодавства. Бухгалтерський облік здійснюється закладом освіти самостійно.


10.8. Заклад освіти самостійно визначає потребу у матеріальних ресурсах і продуктах харчування, одержує їх на договірних основах, згідно з нормами, визначеними МОЗ України.


10.9. Штатні розписи закладу освіти затверджуються директором за погодженням управління освіти Ужгородської міської ради на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.


10.10. Фінансова діяльність закладу освіти спрямована на:

  • створення єдиного фонду виробничого і соціального розвитку;
  • формування єдиного фонду оплати праці;
  • створення фонду матеріальних і прирівняних до них затрат.

10.11. Заробітна плата працівників закладу освіти залежить від навантаження, установлюється за результатами атестації у відповідності з єдиною тарифною сіткою оплати праці працівників бюджетних установ. Питання про надбавки і доплати вирішується директором за погодженням з профспілковим комітетом.

 

XI. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

11.1. Заклад освіти підпорядкований і підзвітний засновнику та управлінню освіти Ужгородської міської ради.


11.2. Основною формою контролю за діяльністю закладу освіти є інституційний аудит Державної служби якості освіти, що проводиться у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.


11.3. Управлінням освіти Ужгородської міської ради у відповідності з чинним законодавством здійснюється контроль за виконанням завдань дошкільної освіти та додержанням вимог Базового компонента дошкільної освіти.


11.4. Зміст, форми, періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом, встановлюється засновником згідно з чинним законодавством.


11.5. Контроль за іншими сторонами діяльності закладу освіти здійснює державна фіскальна служба, контрольно ревізійні органи відповідно до чинного законодавства.


11.6. Громадський нагляд (контроль) у системі дошкільної освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю): громадськими об’єднаннями та іншими інститутами громадянського суспільства, установчими документами яких передбачено діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з інвалідністю, професійними об’єднаннями педагогічних і науково-педагогічних працівників, об’єднаннями здобувачів освіти, об’єднаннями батьківських комітетів та органами, до яких вони делегують своїх представників.


11.7. Безпосередньо у закладі освіти громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника закладу освіти, крім випадків, встановлених законодавством.

 

XIІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

12.1. Міжнародне співробітництво у системі дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.


12.2. Держава сприяє міжнародному співробітництву у системі дошкільної освіти.

 

XIII. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

13.1. Працівники закладу освіти, що винні у порушенні законодавства про дошкільну освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.


13.2. Невиконання закладом освіти ліцензійних умов може бути підставою для позбавлення його ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти.

 

ХІV. ЛІКВІДАЦІЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

 

14.1. Діяльність закладу освіти припиняється у результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.


Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймається засновником або судом.


14.2. Припинення діяльності закладу освіти здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.


14.3. У випадку ліквідації закладу освіти з часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.


14.4. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і подає його засновнику.


14.5. У випадку реорганізації права та обов’язки закладу освіти переходять до правонаступника, що визначається засновником відповідно до чинного законодавства.


14.6. У разі припинення закладу освіти його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.


14.7. При ліквідації і реорганізації закладу освіти звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів згідно з трудовим законодавством України, здобувачам освіти забезпечується можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти.


14.8. Заклад освіти вважається ліквідованим або реорганізованим з моменту внесення про це запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в установленому законодавством порядку.

 

 

 

Секретар ради   Арсен МЕЛКУМЯН