Інклюзивна освіта: підзвітність та результати

 

У 2024/2025 навчальному році заклад дошкільної освіти №6 «Сонечко» системно працював над формуванням безбар’єрного, інклюзивного освітнього середовища, адаптованого до умов воєнного часу.

 

З метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, забезпечення психолого-педагогічного супроводу в ЗДО №6 «Сонечко» функціонувала 1 інклюзивна група, в якій здобувала освіту 1 дитина з особливими освітніми потребами з другим рівнем підтримки.

 

Основним завданням було повноцінне включення кожної дитини до освітнього процесу шляхом створення безпечного, функціонального та індивідуалізованого середовища. Освітній процес і корекційна підтримка реалізуються відповідно до державних програм і схвалених методичних матеріалів: «Основи діагностики дітей з розладами аутистичного спектра» (Дробіт Л.Р. та ін.); «Віконечко» — для дітей із ЗПР; «Логопедичний практикум» (Рібцун Ю.В.); «Посібник В.В. Семизорової з організації корекційної роботи в ЗДО.

 

У вересні 2024 року сформовано команду психолого-педагогічного супроводу (КППС) із залученням кваліфікованих фахівців: практичного психолога, вчителя- логопеда, вихователів інклюзивних груп. Упродовж року відбулося 6 планових засідань КППС, на яких:

  • визначено напрями індивідуальної підтримки;
  • складено та реалізовано індивідуальні програми розвитку (ІПР);
  • проведено моніторинг динаміки розвитку з метою своєчасного коригування підходів.

 

Заклад має чіткий алгоритм організації корекційного компоненту: своєчасна діагностика, збалансований розклад занять, індивідуалізоване планування, використання сучасного обладнання, дидактичних і цифрових ресурсів згідно з ІПР.

 

Навчально-виховна робота з дитиною з ООП планувалася і проводилася відповідно тих програм, що були прописані у висновках ІРЦ. Робота з дитиною була спрямована на розвиток: уваги, пам’яті, мислення, дрібної та грубої моторики, мовленнєвого дихання. Переважала індивідуальна та підгрупова форма роботи. Також з дошкільником працював фахівець за цивільно-правовою угодою. Слід зазначити, що Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами старшої групи ЗДО № 6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради виконала План роботи у 2024-2025 навчальному році. Усі засідання відбувалися згідно з Планом роботи, члени Команди психолого-педагогічного супроводу активно співпрацювали, надавали відповідну допомогу у проведенні моніторингових обстежень, враховували побажання батьків. Дитина з ООП досягнула позитивних змін у емоційно-вольовій, фізичній та мовленнєвій сферах розвитку.

 

Показники засвоєння вимог освітньої лінії (напряму)

 

Освітній процес в закладі дошкільної освіти № 6 «Сонечко» відповідав вимогам Базового компоненту дошкільної освіти.


Організована освітня діяльність у 2024/2025 навчальному році здійснювалась з урахуванням законодавчих актів у зв'язку з військовою агресією російської федерації проти України. Основним акцентом у освітній роботі закладу дошкільної освіти була максимальна гуманізація педагогічного процесу та особистісно-орієнтований підхід.


Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО.

 

Завдання моніторингового дослідження:

  1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримати об'єктивну інформацію про якість дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.
  2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми ЗДО.
  3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО прикінцевій меті - вимогам Державних стандартів дошкільної освіти та освітньої програми.
  4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої програми в ЗДО.
  5. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.

 

Об'єкти моніторингу:

  • усі учасники освітнього процесу (педагоги, діти, батьки).

 

Методами моніторингу є:

  • статистичні обстеження;
  • експертні опитування педагогів, дітей, батьків;
  • вивчення документації педагогів;
  • метод аналізу результатів педагогічної діагностики дітей;
  • методи обробки та накопичення інформації;
  • методи математичної статистики.

 

Моніторинг якості дошкільної освіти дозволяє визначити успішність і результативність навчально-виховного процесу відповідно до державних стандартів; сприяє підвищенню професійної компетентності педагогічних працівників; сприяє доцільному управлінню якістю стану освітнього процесу в закладі; прогнозує перспективи розвитку ясел садка та підвищує його імідж.


Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди, організовану освітню діяльність. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).


У квітні-травні 2025 року вихователями кожної вікової групи ЗДО №6 «Сонечко» було проведено підсумковий моніторинг рівня сформованості компетенції дошкільників відповідно до Положення про моніторинг якості наданих послуг та за матеріалами методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти», третє видання, зі змінами, 2021 р., за загальною редакцією Шаповал Н.М. В  наведених нижче діаграмах представлена загальна результативність дітей кожної групи по засвоєнню програмових вимог 7-ми освітніх напрямів Базового компонента:

  • Освітній напрям «Особистість дитини»;
  • Освітній напрям «Дитина в соціумі»;
  • Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі»;
  • Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва»;
  • Освітній напрям «Гра дитини»;
  • Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»;
  • Освітній напрям «Мовлення дитини».

 

Оцінювання рівня знань дітей в нашому закладі дошкільної освіти відбувається за критеріями, які позначаються рівнем:

  • високий - правильно відповідає на запитання;
  • достатній - відповідає на запитання невпевнено;
  • середній - потребує підказки дорослого;
  • початковий - не може самостійно відповісти на запитання, відповідає з допомогою дорослого.

 

Моніторинг здійснювався з використанням матеріалів методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти», третє видання, зі змінами, 2021 р., за загальною редакцією Шаповал Н.М. та фіксувався у таблицях визначення рівня досягнень дітей за освітніми напрямами у межах Базового компонента дошкільної освіти України.

 

Результати моніторингового обстеження кожної дитини було внесено у зведену таблицю визначення рівня досягнень дітей відповідної вікової групи.


Педагоги були забезпечені інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики.


Вихователь-методист Жека Л.І. узагальнювала дані педагогічного вивчення на основі результатів вивчення, на нарадах при директорові були проаналізовані результати та за динамікою змін у розвитку дошкільників були визначені необхідні методи надання їм допомоги за кожним освітнім напрямом Базового компонента дошкільної освіти.


Аналіз діяльності вихованців ЗДО показав, що педагоги вміло володіють колективом дітей, вдало підбирають методи і прийоми для залучення дітей передшкільного віку в колектив однолітків, забезпечують емоційний комфорт кожній дитині протягом дня та в різних режимних моментах. Результати підсумкового моніторингу свідчать про наступне:

Моніторингом було охоплено 71 (94 %) дітей дошкільного віку:

  • старша група «Гномики» – 19 дітей;
  • середня група «Сонечко» - 20 дітей;
  • різновікова група «Краплинка» – 19 дітей;
  • молодша група «Метелики» - 17 дітей.

 

За результатами моніторингу досягнень дітей дошкільного віку було визначено рівні засвоєння по ЗДО:
Високий рівень – 5 дітей, 7 %
Достатній рівень – 31 дітей, 43%
Середній рівень – 26 дітей, 36%
Початковий рівень – 10 дітей, 14%
4 дітей не були обстежені з причини довготривалої відсутності.


Такий результат свідчить про результативну роботу педагогів (Грабар К.В, Берец В.Д., Артемюк В.В., Білак І.А., Бейреш А.Л.), які використовували у своїй роботі ефективні методи та прийоми, що дало можливість дітям активно мислити, висловлювати свою думки, займатися пошуковою діяльністю, проявляти творчість, тобто оволодівати технологією життєтворчості.


Аналіз якості освітнього процесу, рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за програмою «Українське дошкілля», виконання Базового компонента дошкільної освіти дає підстави вважати, що діти засвоїли програмові завдання.

Виходячи з результатів дослідження досягнень дітей за освітніми напрямами БКДО, можна зробити наступні висновки: освітній процес в ЗДО №6 «Сонечко» спрямовано на достатню активізацію діяльності дитини в пізнанні навколишнього світу, формування досвіду дитини в різних видах діяльності.


Резервом в роботі педагогічного колективу є:

  • застосовування дистанційних форм роботи для забезпечення безперервної дошкільної освіти дітей, які часто за станом здоров`я не відвідують ЗДО;
  • ефективне використання потенціалу різних моделей організації освітнього процесу із застосуванням сучасних інноваційних технологій, що відповідають особливостям розвитку кожної дитини;
  • здійснення компетентнісного та діяльнісного підходу до організації освітнього процесу для отримання відповідних компетентностей;
  • впровадження дієвих форм партнерської взаємодії з родинами щодо створення універсального розвивального(ігрового) середовища на засадах особистісно зорієнтованого, інтегрованого принципу організації освітнього процесу.

Матеріально-технічна та навчально-методична база

 

Заклад дошкільної освіти №6 «Сонечко» є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Варто відмітити, що осторонь наших проблем які стосуються матеріальних затрат, не стоїть Ужгородська міська рада. У період з вересня 2024р. по травень 2025р. на потреби ЗДО№6 «Сонечко» з міського бюджету було витрачено 8089299,35 гривень.

Оплата праці:

Заробітна плата

5123730,14

Нарахування на заробітну плату

1096566,06

Оплата енергоносіїв:

Водопостачання

41771,18

Електроенергія

406147,72

Природний газ та розподіл

145482,26

Харчування:

Харчування

735629,80

Оплата послуг, крім комунальних:

Дезстанція (дератизація)

10913,88

Дезстанція (визначення яєць та личинок гельмінтів в піску)

2358,05

Дезстанція (визначення мікроклімату та освітленості)

1878,7

Інтернет 

4420

Програма чиж

14358

Послуги зв’язку

3352

Обслуговування програми МеДок

1700

Обслуговування програми "Зарплата"

5300

Перевірка вентиляційних каналів

2200

Монтаж бруківки

78600

Навчання

2955

Перевірка наявності тяги у димових та вент. каналах

1600

Обслуговування охоронної сигналізації

6620

Обслуговування пожежної сигналізації 

9450

Техобслуговування котельні

11820

Технічне обслуговування вогнегасників

1190

Електротехнічні вимірювання

3350

Технічне обслуговування газопроводів

5270,40

Встановлення відеонагляду

25383

Ремонт вентиляційних каналів в
укритті

58428

Вивіз сміття

10058,56

Матеріальні витрати:

Канцтовари   

6112,50

Новорічні подарунки

12600

Буд матеріали (цемент, фарби, клей)

8779,09

Буд матеріали (фарба)

2155

Будматеріали (мастика, бітумакс)

6114,68

Вогнегасники

1880

Туалетний папір, рушники

21165,39

Миючі засоби

18006,06

Блендер

1300

Водонагрівач

7023,85

Електромонтажні матеріали

2673,60

Кухонне приладдя

45703,00

Ваги фасувальні

2747,89

Плитка тротуарна

91194,30

М’ясорубка, блендер

33500

Медикаменти

1999,37

 Інші витрати:

Екологічний податок

653,87

Всього

8089299,35

Велику підтримку щодо питання покращення матеріальної бази закладу маємо з боку батьківської громади, а саме батьки приймають активну участь у благоустрої території, ігрових майданчиків.

 

У всіх групах обладнано та оновлено освітнє середовище, яке відповідає сучасним вимогам. Завдяки тісній співпраці педагогічного колективу та батьків, залучення коштів, отриманих від благодійних внесків батьків, дозволило проводити заходи, які поповнили матеріально – технічну базу ЗДО: облаштовано ігрові майданчики всіх вікових груп, відремонтовано та пофарбовано споруди та обладнання на ігрових майданчиках і спортивному майданчику.


Поповнили ігрові осередки груп різноманітними цікавими іграшками та дидактичними іграми згідно віку (всі вікові групи).

 

На сьогодні в закладі є ще ряд невирішених проблем: заміна внутрішньої системи опалення; потребує ремонту харчоблок ЗДО (встановлення витяжки, заміна облицювальної плитки на стінах і підлозі, ремонт допоміжних кімнат). Важливим залишається облаштування спортивного майданчика ЗДО сучасним спортивним обладнанням та ремонт огорожі. Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного і матеріального забезпечення освітньої діяльності на наступний рік залишаються подальше створення безпечного освітнього середовища: обладнання і оснащення педагогічного процесу, усіх видів діяльності дітей, їхнього побуту, ігрових куточків, фізкультурно-оздоровчої, медичної бази, умов праці робітників закладу.

 

Організація харчування дітей

 

Адміністрацією закладу приділяється велика увага цьому питанню. Організація харчування здійснюється у відповідності до  Закону України  «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України 24.03.2021 №305,  Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 02.02.2011 №116, Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 21.11.2002 №667, наказу Міністерства охорони здоров`я України 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти», рішення виконавчого комітету Ужгородської міської ради 22.03.2023 № 148 «Про зміну співвідношення плати за харчування у закладах освіти міста», наказу управління освіти Ужгородської міської ради від 27.03.2023 № 46 «Про зміну співвідношення плати за харчування у закладах освіти міста».


В ЗДО№6 "Сонечко" встановлений триразовий режим харчування.


Вартість харчування дітей в ЗДО№6 "Сонечко"


Відповідно до рішення виконавчого комітету Ужгородської міської ради 28.09.2022 №457 «Про організацію харчування дітей міста» установлено  грошову норму вартості одного дня харчування на одного вихованця у розмірі:

  • 47 грн 00 коп. (сорок сім гривень нуль копійок) для дітей від 1 до 4 років;
  • 59 грн 50 коп. (п’ятдесят дев’ять гривень п’ятдесят копійок) для дітей від 4 до 6 (7) років.

 

Батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей з розрахунку: 80 % сплачують батьки, 20 % – з бюджету Ужгородської міської територіальної громади.


Для виявлення дітей пільгового контингенту у вересні 2024 року було складено соціальний паспорт вихованців закладу та відповідно до чинного законодавства для 12-ти дітей з багатодітних сімей було встановлено знижку на 50% від плати за харчування. Станом на сьогодні є 15 дітей із багатодітних родин.

 

Забезпечено безоплатне харчування у ЗДО№6 «Сонечко» для таких категорій:

  • дітей учасників АТО – 1;
  • дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних групах - 1;
  • дітей з числа внутрішньо переміщених осіб, - 6 дітей.

 

Відповідальною особою за організацію харчування дітей є сестра медична з дієтичного харчування Кройч Ілона Едуардівна, загальне керівництво організацією харчування в ЗДО здійснює керівник закладу.

 

Рада закладу з харчування контролювала організацію харчування відповідно до плану роботи.

 

Протягом 2024/2025 н.р. продукти харчування та продовольча сировина надходили із супровідними документами відповідно до бюджетних призначень, доведених на рік.


Умови для організації харчування в дошкільному закладі задовільні. Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою. Виконувалися вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму. Була придбана необхідна кількість миючих, дезінфікуючих засобів за рахунок бюджетних коштів. Замінено повністю виробничий посуд, здійснено ремонт в коморі для зберігання продуктів. З метою впровадження науково обґрунтованих раціонів харчування дітей в дошкільному закладі розроблена картотека страв, яка погоджена Управлінням Держпродспоживслужби в м.Ужгороді та затверджена керівником дошкільного закладу. З метою забезпечення збалансованого різноманітного харчування складається чотиритижневе сезонне меню із зазначенням страв і їх щоденної енергетичної цінності. Для дітей з алергічними реакціями або медичними показаннями забезпечувалося індивідуальне харчування на підставі відповідних довідок лікарів. Контроль за якістю та безпечністю продуктів здійснювався адміністрацією, медичним працівником та бракеражною комісією. Щоденно проводився бракераж готових страв із фіксацією результатів у відповідному журналі.


Заслуговує на увагу, що в умовах воєнного стану вжито додаткових заходів щодо організації харчування під час повітряних тривог. У укритті облаштовано куточки для прийому їжі з електрочайниками, запасом бутильованої води та харчових продуктів тривалого зберігання. Працівники пройшли відповідні інструктажі щодо дій в умовах надзвичайної ситуації, у тому числі під час організації харчування у сховищі.

 

Питання організації харчування неодноразово розглядалося на засіданнях Ради закладу, батьківського комітету, загальних зборах колективу.

 

Організація роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в умовах воєнного стану

 

 

 

Упродовж 2024/2025 навчального року в ЗДО№6 «Сонечко» робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності здійснювалася відповідно до чинного законодавства України: Закону України «Про охорону праці», «Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», а також нормативно-правових документів, виданих у період воєнного стану — зокрема, листів Міністерства освіти і науки України від 02.04.2022 № 1/3845-22, від 29.03.2022 № 1/3737-22, від 04.04.2022 № 1/3872-22, від 25.04.2022 № 1/4428-22, від 14.02.2019 № 1/11-1491, розпорядження КМУ від 07.04.2023 № 301-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти».


Адміністрацією ЗДО системно реалізовувалася державна політика у сфері охорони праці, яка ґрунтується на пріоритеті збереження життя і здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Визначено відповідальних осіб, розроблено, погоджено та затверджено інструкції з охорони праці за видами робіт, професіями та окремими напрямами безпеки. Щорічно видавалися відповідні накази про організацію роботи з охорони праці, пожежної безпеки та запобігання дитячому травматизму.


Упродовж року значна увага приділялася практичним заходам щодо формування навичок безпечної поведінки, збереження фізичного та психічного здоров’я як у дітей, так і в працівників. У закладі проводилися цільові інструктажі, тренування з евакуації, заняття та консультації для педагогів і батьків. У рамках виконання річного плану систематично організовувалися заходи у трьох напрямах: з працівниками, вихованцями та батьками.

 

В умовах воєнного стану одним із головних завдань стало забезпечення безпеки дітей під час повітряних тривог, тому було облаштовано захисну споруду, проведено її косметичний ремонт, відновлено вентиляційну систему. Захисна споруда укомплектована на 100% засобами пожежної безпеки.

 

Згідно з інструкцією «Дії персоналу в разі виникнення надзвичайної ситуації», було проведено навчальну евакуацію з урахуванням змін у складі працівників. Навчання та перевірка знань з охорони праці і пожежної безпеки працівників здійснюється раз на три роки з оформленням протоколу.

 

За звітний період випадків дитячого травматизму у закладі не зафіксовано, що свідчить про ефективність профілактичної роботи та дотримання вимог безпеки.


У рамках комплексної безпекової політики ЗДО №6 «Сонечко» особлива увага приділялася протидії булінгу, мобінгу, насильству. На підставі нормативних актів МОН розроблено Положення про порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу, алгоритм реагування на доведені випадки цькування, визначено відповідальних осіб, затверджено правила поведінки здобувачів освіти. Практичним психологом закладу проводилися заняття, консультації, інформаційні кампанії для всіх учасників освітнього процесу.

 

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 04 червня 2025 року № 658 «Про затвердження Типової програми унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми», у ЗДО створено робочу групу, затверджено Положення «Про запобігання та протидію насильству й жорстокому поводженню з дітьми», розроблено та включено до річного плану відповідний напрям роботи. Інформаційні стенди, пам’ятки, заняття з дітьми та роз’яснювальна робота з батьками стали системною частиною профілактики.

 

Таким чином, організація роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в ЗДО №6 «Сонечко» у 2024/2025 навчальному році забезпечувала комплексний підхід до формування безпечного освітнього середовища, що відповідає сучасним викликам та вимогам часу. Заклад продовжує системну роботу з удосконалення безпекової інфраструктури, підтримки психоемоційного стану учасників освітнього процесу, захисту прав і гідності кожної дитини.


Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності

 

Адміністрація ЗДО №6 «Сонечко» забезпечує відкритість, прозорість і своєчасне реагування на звернення батьківської спільноти та представників громадськості. В умовах воєнного стану особлива увага приділяється ефективній комунікації з усіма учасниками освітнього процесу, збереженню довіри до управлінських рішень та запобіганню конфліктним ситуаціям.

 

Керівник закладу щотижнево проводить прийом громадян з особистих питань і питань, пов’язаних із діяльністю ЗДО. Звернення можуть надходити як у письмовій, так і в електронній формі (через офіційний email, месенджери, форму зворотного зв’язку на сайті закладу). Усі пропозиції, зауваження, прохання від батьків, членів Ради ЗДО, батьківського комітету та інших органів громадського самоврядування фіксуються у Журналі реєстрації звернень громадян та консультацій керівника та розглядаються у максимально стислий термін.

 

У 2024/2025 навчальному році жодне звернення не залишено без розгляду; не зафіксовано випадків грубих порушень дисципліни або потреби в застосуванні адміністративного стягнення щодо працівників.

 

Аналіз вхідних звернень засвідчив високий рівень комунікативної культури в закладі, відкритість адміністрації до діалогу, а також довіру батьків до керівництва.


Дисциплінарна практика в ЗДО є виваженою, превентивною та зорієнтованою на збереження здорового психологічного клімату в колективі. Профілактична робота проводиться з метою запобігання порушенням службової етики, забезпечення належного виконання трудових обов’язків, підвищення професійної відповідальності працівників.

 

Заплановану роботу в 2024/2025 навчальному році можна вважати виконаною на 90%.

 

Підсумовуючи результати роботи у 2024/2025 навчальному році, можемо з упевненістю зазначити: попри всі труднощі, ми тримаємося, працюємо, зростаємо.

 

Наша щоденна діяльність — це більше, ніж просто освіта. Це прояв стійкості, любові до дітей, турботи про їхнє сьогодення і віри у щасливе майбутнє. Завдяки згуртованості колективу, небайдужості батьків, підтримці засновника ми змогли забезпечити безперервність освітнього процесу, зберегти атмосферу довіри, взаємоповаги та доброзичливості.


Особливу вдячність висловлюємо кожному, хто долучився до зміцнення закладу — морально, матеріально, організаційно. Ваші дії — це наш тил.


Ми працюємо, тому що наші діти — це Україна.


25.07.2025